سفر به شمالگان روسیه – اسفند ۱۴۰۰

سفر فول برد به شمالگان روسیه، شانس دیدن شفق‌های قطبی در هر شب، تجربه تفریحات قطبی، دیدار با سامی‌ها، بازدید از دریای بارتنز، گذراندن شبی رویایی در ایگلوهای شیشه ای

تجربه‌ای متفاوت در بالای مدار قطبی، شانس دیدن شفق‌های قطبی و گذراندن شبی رویایی در ایگلو‌های شیشه‌ای


ظرفیت این سفر تکمیل شده است !



تاریخ سفر

از 7 تا 14 اسفند 1400 (7 روزه)


برنامه سفر

در برنامه ریزی این سفر از تجربه ی پنج سال گذشته اجرای این تور استفاده کرده‌ام، تا تجربه ای فراموش نشدنی در کنار هم رقم بزنیم.

این سفر در بامداد شنبه با پرواز ترکیش به سمت مسکو آغاز میشه. بعد از رسیدن به مسکو و جابجایی به فرودگاه پروازهای داخلی، با پروازی 3 ساعته ،آخر شب به شهر مورمانسک می‌رسیم. بعد از تحویل بارها به هتل می‌ریم و استراحت می‌کنیم.

در طول این سفر از شهر مورمانسک بزرگترین شهر دنیا در بالای مدار قطبی بازدید می‌کنیم. حال و هوای این شهر یخ زده‌ی برفی، مناظر زیبای این بندر، رفت آمدهای مردم و بچه‌های سورتمه‌سوار بسیار لذت‌بخش و دیدنی است.

دیداری از کشتی لنین خواهیم داشت. این یخ شکن غول پیکر که سالهاست در بندر مورمانسک پهلو گرفته و تبدیل به موزه شده، عنوان اولین یخ شکن هسته‌ای دنیا رو به یدک می‌کشه و روزگاری پیشرو کشتی‌های زیادی بوده که در دریاهای منجمد شمالی تردد می کردند.

یک روز کامل از سفر رو به بازدید از دریای بارنتز اختصاص می‌دیم. سفری به آخر دنیا در جاده‌های یخ زده زیبا و لاب‌لای جنگل‌های توندرا. ایستادن در انتها (شایدم ابتدا) خشکی زمین در ساحل برفی دریای بانتز، تجربه ای بیاد ماندنی است.

سری به دهکده توریستی سامی‌ها می‌زنیم. در کنار خانواده‌ای از این قوم قدیمی، از فرهنگ و آداب و رسوم آنها می‌شنویم. غذای محلی‌شان را تجربه می‌کنیم و با سورتمه‌سواری گوزن‌ها و بازی‌های سنتی آنها روز دلنشینی را سپری می کنیم. مسلما دل کندن از این اکولوژ زیبا در دل طبیعت آسان نیست، بنابراین شب در این ساختمان زیبای چوبی اقامت می‌کنیم ، تا بعد از دورهمی شبانه در چادر سامی‌ها و بساط کباب، تجربه سونای سنتی روس‌ها در این هوای سرد، قبل از رو از دست ندیم.

اسنوموبیل سواری و سورتمه سگ‌های هاسکی، همیشه تصویر ذهنی ما از مناطق قطبی است. بنابراین بخشی از سفر رو به این فعالیت‌ها به صورت حرفه‌ای اختصاص می‌دهیم. سافاری با اسنوموبیل در مسیرهای جنگلی برفی روی دریاچه های یخ زده و دیدار از یک مزرعه سگ‌های هاسکی در این سفر از اوجب واجبات است!

در تمام طول سفر، شب ها بعد از صرف شام راهی گشت شبانه برای شفق های قطبی می‌شویم. پدیده‌ی خارق‌العاده‌ای که داستان‌ها و خرافات زیادی در باور ساکنین مدار قطبی دارد که در واقع نشانی از حیات خورشید است. از تجربه خودم در رشته فیزیک و نجوم و سفرهای متعدد به این منطقه، نرم افزارهای تخصصی و دانش محلی‌ها استفاده خواهیم کرد برای رویت این عروس سبز پوش آسمان که نیاز به ماشین سواری طولانی و تغییر موقعیت دارد.

اما حتما حتما در نظر داریم که آسمان و زمین و طبیعت هیچ تضمین صددرصدی برای شرایط مناسب جوی و دیدن قطعی شفق‌های قطبی به ما نخواهد داد.

از مهم‌ترین لذت های این سفر تجربه طعم بی‌نظیر غذای روسی است. مادامی که در شهر هستیم، با هماهنگی از قبل بهترین رستوران‌های شهر ، غذاهای خوشمزه‌ای رو برای ما تدارک دیدند. به وقت گردش و حضور در خارج شهر ، بساط باربیکیو یا غذای محلی انتظارمان را می‌کشد.

از تجربه یک شب اقامت در بیرون شهر، داخل ایگلوهای گرم شیشه‌ای در دمای چند ده درجه زیر صفر بیرون توضیحی قابل عرض نیست، که باید رفت و از نزدیک دید و تجربه کرد…

پنجشنبه شب با پرواز داخلی به مسکو بر میگردیم و راهی هتل می‌شویم. جمعه صبح تا بعد از ظهر گشتی کوتاهی با مترو دیدنی مسکو تا میدان سرخ خواهیم داشت و فرصت کوتاهی برای تهیه سوغاتی‌های روسی. عصر راهی فرودگاه می شویم با پرواز ترکیش به سمت ایران برمی‌گردیم تا شنبه زود به تهران برسیم.

خدمات سفر

این سفر به صورت فول‌برد است و در تمام طول این سفر، برای تفریحات و یا کلیه وعده‌های غذایی نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست

  • 3 شب اقامت در هتل 4 ستاره در مورمانسک
  • 1 شب اقامت در اکولوژ سامی‌ها
  • 1 شب اقامت در ایگلوهای شیشه‌ای
  • 1 شب اقامت در هتل 4 ستاره در مسکو (آخر سفر)
  • کلیه وعده‌های غذایی
  • تمام تفریحات و برنامه‌های جانبی قطبی
  • صدور مدرک عبور از مدار قطبی کره زمین
  • پروازهای داخلی
  • حمل و نقل اختصاصی
  • بیمه مسافرتی
  • لیدر همراه در تمامی طول سفر

نکات ضروری

  • تنها هزینه ای که به عهده ی همسفران عزیز است، تنقلات، نوشیدنی و …. و تست کرونا است
  • داشتن لباس مناسب زمستانی خیلی گرم، کاپشن پر، کفش مناسب، کلاه و دستکش و …. ضروری است
  • برای فعالیت اسنوموبیل که سردترین بخش شرایط سفر است، لباس و تجهیزات مخصوص به صورت رایگان در اختیار همسفران قرار خواهد گرفت.
  • توجه داشته باشید که امکان داشتن اتاق اختصاصی در اکولوژ و کلبه های شیشه ای میسر نیست (اتاق ۳ نفره است)
  • بازدید از دریای بارنتز به شرایط جوی بستگی دارد، در صورت مسدود شدن جاده برنامه جایگزین انجام خواهد شد.
  • به خاطر شرایط کرونا ریسک سفرها بسیار بالاست. در صورت ابتلا به کرونا و کنسلی سفر، متاسفانه فقط هزینه پرواز ترکیش قابل استرداد است.
  • در صورت بسته شدن مرزهای روسیه ، تمام سعی بر آن خواهد بود که کمترین ضرر مالی متوجه همسفران باشد. بیش از نیمی از هزینه سفر قابل استرداد است که زمان قطعی پرداخت آن از طرف کارگزار روسیه مشخص نخواهد بود.

با من تماس بگیرید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *