سفر به قرقیزستان – مرداد ۱۴۰۱

تور سفر خارجی ۷ روزه به قرقیزستان. بازدید از بیشکک، بازار اش، اقامت گلمپینگ در جوار دریاچه ایسیک کول و دریاچه سونگ کول، منطقه تفریحی یوری گاگارین و آشنایی با فرهنگ مردم | 

سفری تجربه‌گرا به سرزمین سکاها و اقامت در یورت های کوهستانی

مرداد ۱۴۰۱



تاریخ سفر

از 13 تا 21 مرداد 1401 (7 روز و 8 شب)


قبل از بستن کوله‌بار سفر بخوانید

باور دارم که اصل اساسی سفر به چالش کشیدن خودمان، بهتر و بیشتر دیدن و تجربه کردن است و ارزش واقعی سفر برای من صرفا جابجایی گروه از این شهر به آن شهر و اقامت در هتل و ریزورت نیست. از این رو سعی می کنم هدف اصلی سفرها تجربه‌گرایی باشد.
برای همسفر شدن با ما باید روحیه ای ماجراجو و سازگار با شرایط مختلف داشته باشید تا بتوانید لذت بیشتری ببرید و قصه ها و خاطراتی فراموش نشدنی در این سفرها ثبت کنید.

برنامه سفر

روز پنجشنبه 13 مرداد ماه، 4 آگوست ساعت 01:45 با پرواز فلای دوبی سفر را شروع می‌کنیم.
ساعت 13:00 به قرقیزستان میرسیم و راهی هتل می‌شویم.

جمعه را به خرید سیم کارت و تبدیل پول و گشت در خیابان و کافه‌های شهر می‌گذرانیم، با مردم مهربان قرقیز هم‌صحبت می‌شویم، سری به بازار اُش می‌زنیم و غذاهای خوشمزه سنتی را مزه می‌کنیم.

شنبه صبح بعد از صبحانه راهی شرق کشور و یکی از بزرگترین دریاچه‌های کوهستانی دنیا Issyk kul می‌شویم. در راه از بقایای راه ابریشم دیدن میکنیم، ظهر به جنوب دریاچه در روستای Tamga می‌رسیم و در اکولوژ کنار دریاچه مستقر می‌شویم.

یکشنبه صبح را در طبیعت فوق‌العاده‌ی ” بارسکن” تفریحگاه یوری گاگارین خواهیم بود، دورهمی با مردم محلی، آشنایی با فرهنگ شکار توسط عقاب طلایی برنامه این روز است. بعدازظهر در ساحل دریاچه استراحت خواهیم کرد.

دوشنبه صبح راهی مرکز کشور و دریاچه ی زیبای song kul میشیم. اقامت در حاشیه ی دریاچه در یورت ( چادر های محلی مجهز) خواهد بود.

سه شنبه با اسب -جزء جدا نشدنی فرهنگ مردم این سرزمین- به گشت و گذار در طبیعت رویایی منطقه، دشت‌ها و تپه‌های اطراف دریاچه خواهیم رفت.

چهارشنبه روز استراحت و آرامش در فضای کمپ است. چند ساعتی هم مهمان چادر عشایر خواهیم بود و در کنارشان گپ و گفت خواهیم کرد و از فرآورده‌های لبنی شیر اسب امتحان می‌کنیم.

پنجشنبه راهی پایتخت می‌شویم . انجام تست کرونا و گشت در مرکز خرید و بازار صنایع دستی برنامه روز آخر سفر است.

بازگشت ساعت 06:00 صبح جمعه 21 مرداد ماه، 12 آگوست به سمت ایران پرواز می کنیم ، ساعت 15:10 همان روز به تهران خواهیم رسید.

ملاحظات سفر

  • 5 شب از اقامت ها در اکوکمپ و یورت (چادر قرقیزی) می باشد که دارای سرویس های بهداشتی مشترک است
  • کلیه صبحانه ها در طول سفر و 3 وعده ناهار و 4 وعده شام به عهده گروه است .
  • در صورت کنسلی سفر ، 50 درصد هزینه غیر قابل استرداد می باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *